Ziua 4 Proba Practică

Câţiva dintre elevii participanţi la olimpiadă au fost amabili să ne împărtăşească impresiile pe care la au în urma probei practice de care au trecut cu brio.

Pinte Bogdan, Liceul Tehnologic „Dr. Florian Ulmeanu” Ulmeni , clasa a VIII a

Reporter: Cum a fost proba practică de astazi?
Bogdan: Este prima oară când particip la Olimpiada Naţională de Chimie şi sunt foarte impresionat. Proba practică a fost mai uşoară decât cea teoretică şi m-am descurcat mai bine.
Reporter: Dacă nu vei obţine niciun premiu, vei considera un eşec participarea la această competiţie?
Bogdan: Niciodată nu voi considera participarea la olimpada naţională un eşec. Experienţa contează foarte mult, iar dacă nu voi obţine niciun premiu mă voi pregăti intens pentru data viitoare.
Reporter: Te rugăm să ne împărtăşeşti câteva impresii despre oraşul Piatra Neamţ.
Bogdan: Sunt aici pentru prima oară şi îmi place foarte mult. Cu toate că ştiam câţiva participanţi mi-am făcut prieteni noi. Sunt mândru că mă aflu aici!

Trofin Marin, Colegiul Naţional “Roman Vodă” Roman, clasa a XI a

Reporter: Este prima participare la acesta olimpiadă?
Marin: Nu sunt pentru prima oară la această olimpiadă. Am participat şi la ediţiile anterioare. Anul acesta subiectele au fost mai uşoare comparativ cu cele din anii trecuţi.
Reporter: În ce a constat proba practică de astăzi?
Marin: Astăzi a trebuit să obţinem un colorant. A trebuit să fim foarte atenţi pentru a nu face greşeli. Sunt foarte încântat de ceea ce am realizat şi aştept rezultatul.
Marin: Această participare este un câştig total. Poate pentru alţii o competiţie reprezintă şi câştig şi pierdere însă nimeni nu poate fi considerat un pierdant în olimpiadele naţionale deoarece este un mare premiu şi participarea.

Reporter: Mancaş Răzvan

Manolescu Ştefan, Colegiul Naţional “Andrei Şaguna” Braşov, clasa a VIII a

Ştefan: Sunt pentru prima oară la Olimpiada Naţională. Am mai participat anul trecut la Concursul Naţional “Raluca Ripan”. Mă bucur că sunt aici şi că am prilejul de a mă afla printre cei mai buni copii din ţară.
Ştefan: În cadrul probei practice a trebuit să recunoaştem substanţe cu ajutorul unor reactivi. A fost interesant să identificăm anumite precipitate, fiecare având proprietăţi diferite. A fost mult mai uşor decât la proba teoretică şi mi-a plăcut foarte mult.
Ştefan: Nu, din contra, sunt foarte mândru că particip la această olimpiadă. Acum ştiu în ce constă o olimpiadă naţională, cât stres şi câte emoţii există înainte şi care este bucuria de la final. Este o experienţă unică în viaţă.
Reporter: Îţi place oraşul nostru?
Ştefan: Este un oraş mic dar mult mai curat decât altele. Îmi plac foarte mult prăjiturile de aici pentru că sunt de-a dreptul delicioase. Aş vrea să mai revin pe plaiurile nemţene.

Şteorobăneanu Ariadna, Colegial Naţional “Ion Maiorescu” Giurgiu, clasa a XI a

Ariadna: Nu este prima oară când mă aflu la Olimpiada Naţională de Chimie. Din clasa a 7 a particip în fiecare an. Anul acesta am fost mai pregătită deoarece vreau să obţin o menţiune pentru a intra la medicină fără examen.
Ariadna: Proba practică de astăzi a fost interesantă pentru că am avut de recunoscut grupările cromoforme din anumiţi coloranţi. Mi-a plăcut, dar nu la fel de mult ca proba teoretică.
Reporter: Dacă nu vei obţine niciun premiu, vei considera o ratare participarea la această competiţie?
Ariadna: Da, ar fi un eşec total dacă nu aş avea rezultate bune pentru că au fost lucruri uşoare la ambele probe şi m-am descurcat.

Reporter: Popa Adelina

Fotoreporter: Rusu Ionut

Dacă nu este specificat altfel, conţinutul acestei pagini este licenţiat sub Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License