Ziua 3 Proba Teoretica

Chiar dacă au avut emoţii înainte de proba teoretică a olimpiadei, Puţ Bogdan de la Colegiul Naţional „Dragoş Vodă” Sighetu Marmaţiei, clasa a IX a, Zota Silchlinde Ionela de la Şcoala Gimnazială Ioan Gheorghe Duca din Râmnicu Vâlcea, clasa a VIII a şi Piron Elena, elevă la Colegiul Naţional “Bogdan Petriceicu Hasdeu” Buzău în clasa a XI a au fost încântaţi să ne răspundă la câteva întrebări.

Reporter: Este prima participare la această olimpiadă?
Bogdan: Nu e prima participare, este a doua. Am fost şi anul trecut la Olimpiada Naţională de Chimie la Baia Mare unde am obţinut un rezultat acceptabil. Este o experienţă frumoasă, unică în viaţă de care îmi voi aminti mereu cu drag.
Ionela: Da, este prima oară când particip şi sunt foarte mândră de asta. Am puține emoții pentru rezultatul pe care-l voi obține dar sper că mă voi descurca.
Elena: Este a doua participare, prima fiind la Baia Mare anul trecut. De data aceasta m-am descurcat mai bine. M-am ambiţionat în tot acest timp şi sper să obţin un rezultat mai bun.

Reporter: Ce te-a determinat sa vii la această olimpiadă?
Bogdan: Încă din clasa a şaptea chimia mi s-a părut o materie grozavă. Fac totul din pasiune şi îmi doresc să reuşesc.
Ionela: Îmi place foarte mult materia, mi se pare foarte uşoară şi o înţeleg foarte repede. Am muncit foarte mult pentru a ajunge aici şi sper să mă descurc în continuare.
Elena: Pasiunea pentru chimie e ceea ce mă motivează. Sunt foarte încântată că mă aflu aici.

Reporter: Cum crezi că vor fi subiectele?
Bogdan: Sper ca nu vor fi grele şi mă voi descurca cu brio. Îmi place să fiu optimist.
Ionela: Cred că subiectele vor fi abordabile şi nu voi avea probleme.
Elena: Sunt sigură că subiectele vor fi de dificultate medie dar vreau să ajung cât mai sus şi consider că această competiţie este doar o altă treaptă spre viitorul meu.

Reporter: Îţi place oraşul nostru? Ce părere ai despre el?
Bogdan: Este prima oară cand vin aici şi îmi place foarte mult. Este un oraş este foarte interesant, plin cu monumente isorice și culturale.
Ionela: E un oraş foarte frumos. Chiar dacă e un oraş mic, este mult mai plăcut ca Bucureştiul sau alte oraşe importante.
Elena: În Patra-Neamţ nu am mai fost până acum. Deşi e un oraş mic, este foarte curat, vesel, iar faptul că se afla într-o regiune montană îl face mai special.

Reporteri: Darie Ioana, Romanescu Maria

După ce au terminat prima probă a olimpiadei, câţiva elevi au fost bucuroşi să le împărtăşească reporterilor noştri, impresiile pe care le au.

Fîrţală Sabina, Colegiul Naţional “Petru Rareş”, Piatra Neamţ, clasa a IX a

Sabina: Nu, este a doua participare. Prima a fost foarte interesantă mai ales pentru că m-am calificat în Tabăra Naţională de Chimie iar acolo este minunat. La olimpiadă faci cunoştinţă cu multe persoane cu care te vei întâlni în anii următori. Este o onoare pentru mine să mă aflu printre cei mai buni copii din ţară.
Sabina: Îmi place chimia foarte mult. Este materia mea preferată. Pentru mine este foarte interesantă din toate punctele de vedere.
Reporter: În ce a constat dificultatea problemelor?
Sabina: Nu a fost un grad de dificultate ridicat. Pentru a rezolva subiectele trebuia să ştii foarte mult lucruri şi mai ales cum să le aplici. Există concurenţă dar trebuie să treci peste, să învingi totul şi să fii pe cea mai înaltă treaptă a podiumului.

Csomós Attila, Liceul Teoretic “Nagy Mózes” Tg. Secuiesc, clasa a IX a

Attila: Da şi sincer, mă simt excepţional pentru că nu m-am gândit nici măcar o clipă că aş putea ajunge până aici. Sunt foarte mândru că particip la această olimpiadă naţională.
Attila: Chimia îmi place foarte mult. M-am pregătit intens pentru a mă descurca aici şi pentru a obţine un rezultat acceptabil. Am participat la olimpiada judeţeană şi am reuşit să mă calific iar asta înseamnă foarte mult.
Attila: Subiectele nu au fost prea grele, abordabile aş putea spune. M-am descurcat pe cât de bine am ştiut dar am puţine emoţii pentru rezultatul pe care-l voi obține.
Reporter: Te rugăm să ne împărtăşeşti câteva impresii despre oraşul Piatra- Neamţ.
Attila: Piatra-Neamţ este un oraş foarte frumos. Este înconjurat de munţi iar acest lucru creează un peisaj montan superb. Mie îmi place foarte mult. Chiar daca este mic, e curat iar acest aspect este foarte important. Îmi plac oamenii deoarece sunt primitori şi îşi fac treaba pentru ca totul să fie bine.

Reporter: Lerghievici Andra Gabriela

Lesenciuc Vlad-Cristian, Colegiul Naţional „Emil Racoviţă” Iaşi, clasa a IX a

Vlad: Nu sunt la prima participare la Olimpiada Naţională de Chimie, însă anul acesta a fost mult mai greu comparativ cu ceilalţi ani. Subiectele au fost de o dificultate foarte mare dar acest lucru nu m-a descurajat. Nu aş dori sa mă pronunţ asupra unui posibil rezultat, sper măcar să fie satisfăcător.
Reporter: Ce părere ai despre concurenţă?
Vlad: Nu îmi este teamă de nimeni. Consider că toţi cei care am ajuns aici am învăţat enorm şi ne-am pregătit foarte bine, astfel încât, să formăm o echipă.
Vlad: Nu este prima oară când vizitez Piatra Neamţul. Având în vedere că Iaşiul şi Neamţul sunt judeţe vecine am avut oportunitatea să îl vizitez de mai multe ori. De prima oară când am venit sunt de părere că este un oraş primitor. Mă simt foarte bine aici şi vizitez Piatra Neamţul de fiecare data când am ocazia.

Pologea Ruxandra, Colegiul Național ,,Unirea” Târgu Mureş, clasa a IX a

Ruxandra: Da, este pentru prima oară când particip şi chiar mă bucur că am venit. Este un pas important pentru mine şi reprezintă o cărămida solidă în carierea mea. Sunt pasionată de chimie şi tot timpul învăţ câte ceva nou.
Ruxandra: Problemele au fost grele, având un grad de dificultate destul de ridicat, accesibile doar celor care s-au pregătit cu adevărat. Subiectele au fost foarte interesante şi m-am descurcat.
Ruxandra: Mi se pare o concurenţă foarte bună şi foarte bine pregătită dar cu toate acestea nu mă tem de nimeni. Sunt mulţumită de ziua de astăzi şi sper că voi obţine un rezultat peste jumătate.
Ruxandra: Acest oraş îmi place foarte mult. Este minunat, e foarte primitor şi ai ce vizita. Mă bucur că mă aflu aici şi mă simt foarte bine printre toţi aceşti oameni. Sunt fericită că sunt printre cei mai buni elevi din ţară şi am oportunitatea de a face cunoştinţă cu ei.

Reporter: Tărniceru Cristina

Fotoreporteri Ciucanu Codrin

Dacă nu este specificat altfel, conţinutul acestei pagini este licenţiat sub Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License