Ziua 2 Festivitatea de Deschidere
_MG_5710-1.jpg

În cadrul festivităţii de deschidere a Olimpiadei Naţionale de Chimie ajunsă la a 47-a ediţie, Bogdan Daniela, preşedinte executiv în cadrul comisiei centrale, reprezentantă a Ministerului Educaţiei Naţionale a avut amabilitatea să răspundă la câteva întrebări.

Reporter: Făcând primul pas în cea de-a 47-a ediţie a Olimpiadei Naţionale de Chimie, ce ne puteţi spune despre importanţa acestei competiţii în viitorul chimiei din ţara noastră?
Doamna Bogdan Daniela: Importanţa Olimpiadei Naţionale de Chimie este aceea de a antrena copii pentru a-şi descoperi plăcerea de a lucra la această disciplină, devinind chimişti sau medici şi nu numai. Iar faptul că se desfăşoară aici la Piatra Neamţ se datorează copiilor din acest judeţ.
Reporter: Există elemente inovatoare pe care le aduce Olimpiada Naţională de Chimie anul acesta?
Doamna Bogdan Daniela: Olimpiada Naţională de Chimie are un anumit tipic. Au fost impuse anumite reguli, un mod de desfăşurare, un regulament şi nu cred că este bine să schimbăm de fiecare dată regulile. Un element inovator se regăseşte în cadrul subiectelor pentru că acestea nu trebuie repetate, ci trebuie să aducă elemente de noutate. Sunt elevi noi care participă pentru prima dată şi aici mă refer la cei de clasa a opta. Sunt elevi care au deja în spate 4-5 olimpiade naţionale şi care vor termina anul acesta. Lucrurile bune trebuie întotdeauna păstrate.
Reporter: Care este impresia pe care v-o creează oraşul Piatra-Neamţ si ce gânduri transmiteţi elevilor participanţi?
Doamna Bogdan Daniela: Oraşul Piatra Neamţ este un oraş foarte frumos. Am mai fost aici la Tabăra Naţională de Chimie şi atunci mi s-a părut un oraş aproape occidental. Asta nu înseamnă că oraşele din România sunt altfel decât oraşele din altă parte, dar avea o linişte pe care oraşele mari nu ţi-o transmit. Mi-a plăcut atunci curăţenia şi căldura oamenilor. Noi venim ca organizatori şi comisie centrală pentru a organiza olimpiada dar în spatele a ceea ce se întâmplă în această săptămână este o muncă de cel puţin câteva luni a doamnei inspector Moga Ioana, a altor colegi de la inspectorat, a profesorilor de chimie din judeţul Neamţ. Participanţilor le doresc mult succes şi să ocupe poziţii cât mai bune în clasament. Le urez să aibă parte de o experienţă frumoasă aici la Piatra-Neamţ, să aibă momente plăcute, să-şi facă prieteni la care să se gândească cu drag, să li se pară interesant, frumos, să îndrăgească chimia şi în general să îndrăgească cunoaşterea pentru că trebuie să ştii de toate şi să ai în primul rând un spirit al fair-play-ului care să nu te depăşească în momentele acestea de competiţie!

Reporter: Lerghievici Andra Gabriela

http://

Deschiderea Olimpiadei Naţionale de Chimie
Spectacol

1. Imnul - Sava Teona (prof. Lucian Sitaru)
2. Suita „Sucitoarea” – Palatul copiilor (prof. Anda Coroi)
3. Bun venit la Piatra Neamţ – Grup Camena (prof. Lucian Sitaru)
4. Cuvânt oficialităţi:
5. „ Micul chimist” – Anastasia Horghidan (prof. Lucian Sitaru)
6. Dansatori ai Clubului de Dans Sportiv Formația de dansuri moderne „Lia Art” (antrenori Laura și Alexandru Leșovschi)
7. Grup instrumental naiuri „Ave Maria” - clasa prof. Leonid Ciobanu
8. Formaţia de dans modern – Palatul copiilor Piatra Neamţ(prof. Anda Coroi)
9. Solista muzică uşoară „ Prietenia ” - Miruna Grecu (prof. Anda Coroi)
Solişti canto clasic - Suzana Nădejde , Cezar Ionescu- (clasa prof. Elena Botez, acompaniază prof. drd. Adrian Stroici)
10. Cvartet instrumental (clasa prof. Maricica Gheorghieş)
11. Orchestra de cameră a Liceului de Artă „Victor Brauner” (dirijor prof. dr. Ștefan Pojoga)
12. Solist muzică uşoară repertoriu internațional - George Acatrinei (prof. Lucian Sitaru)
13. Solist marimbă – Marcelin Vîntur (clasa asist.univ. Alex. Veleşcu)
14. Formaţia de muzică tradiţională „Ştefan Voievod” (dirijor prof. Isidor Rusu)
15. Suită de dansuri moldoveneşti –Palatul Copiilor Piatra Neamţ

Prezentator: prof. dr. Găină Adrian
Coregraf: Smaranda Beșleagă

Fotoreporteri Ciucanu Codrin şi Rusu Ionuţ

Material folosit la Festivitatea de Deschidere

Dacă nu este specificat altfel, conţinutul acestei pagini este licenţiat sub Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License